wilcza

Temat: Tech-2
Witam
Proszę o pomoc , problem mój związany jest z odczytaniem kodów usterek silnika w vectrze b 20 dtl 1997r – otóż kupiłem laptopa z portem com (procesor pentium II ) system operacyjny XP,inerfejs taki –
http://www.allegro.p..._promocja_.html

Kupiłem program opel tech 2 za 50zł (bardzo tani i wiem, że nie kompletny) i to wszystko razem mi nie chodzi,nie chce czytać mi kodów usterek silnika, (ale z poduszkami się łączy).Podłączyłem na próbę astrę g silnik 22dtr i wszystko tam chodzi –czyta kody usterek silnika,poduszki,abs, kontrolę trakcji,
i teraz moje pytanie- co mam nie tak?
Czy ktoś odczytywał sam kody usterek silnika w vb 1997r 20dtl ,czy mógłby mi przesłać na 100% działający z tym silnikiem program (jeżeli trzeba będzie to oczywiście zapłacę), bo programów ściągniętych z Internetu przerobiłem chyba z 20 i nic.
Wyświetla mi się taki komunikat-

ECU Sikeresen InicializĂĄlva.
Keyword 2027 protokol
Keyword #1: 6B
Keyword #2: 8F

No wey
No wey

grzesiekdtlka@interia.pl

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=36153



Temat: Tech-2

Witam
Proszę o pomoc , problem mój związany jest z odczytaniem kodów usterek silnika w vectrze b 20 dtl 1997r – otóż kupiłem laptopa z portem com (procesor pentium II ) system operacyjny XP,inerfejs taki –
http://www.allegro.p..._promocja_.html

Kupiłem program opel tech 2 za 50zł (bardzo tani i wiem, że nie kompletny) i to wszystko razem mi nie chodzi,nie chce czytać mi kodów usterek silnika, (ale z poduszkami się łączy).Podłączyłem na próbę astrę g silnik 22dtr i wszystko tam chodzi –czyta kody usterek silnika,poduszki,abs, kontrolę trakcji,
i teraz moje pytanie- co mam nie tak?
Czy ktoś odczytywał sam kody usterek silnika w vb 1997r 20dtl ,czy mógłby mi przesłać na 100% działający z tym silnikiem program (jeżeli trzeba będzie to oczywiście zapłacę), bo programów ściągniętych z Internetu przerobiłem chyba z 20 i nic.



Poszło na e-mail

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=36153


Temat: Nowy w Klubie z piekna vectra-problem z kodem...

Drążysz temat tych kodów a zapewne masz je dobre
Jak pojedziesz do serwisu to przecież mogą to sprawdzić w programie serwisowym
i dobiorą do autka jeśliby nie pasowało.
Język napewno zienisz tu:
AUTO POL SERVICE S.A.
02-930 Warszawa, ul. Mangalia 2
Tel: (22) 642 59 69, 642 02 04
Fax: (22) 642 93 95
Email: autopolservice.warszawa.pl@net.opel.com
http://www.autopol.com.pl/opel

W nowszych VB nawet na polski tu zmieniali - niestety u Ciebie raczej polski nie podejdzie.


no ok bo nikt mi nie odpowiedzial...czy te kody co sa, to sa kody :

1 oprogramowania kompa sterujacego ktory wszystkim steruje i odczytuje dane???? i nie trzeba ich zmieniac przy wymianie jezyka

2. czy to sa kody polaczone z jezykiem i trzeba wlasnie je zmieniac...jesli tak to wtedy bym chcial wiedziec na jakie????

bo ze zmienianiem juz sie sporo naczytalem a w tym serwisie jest jeden koles co sie na tym zna ale ciezko go dorwac:/...i mam inny kontakt tez...

ale zanim bym pojechal chcialbym wiedziec bo jak to juz nie raz bylo opisywane na postach serwisy maja z tym problemy....i aby nie miec pozniej problemow ciagle z kilkakrotnym wgrywaniem...wiec jesli ktos mi odpowie czy 1 czy 2(z podaniem dobrego kodu) to wszystko bede wiedzial...

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=26796


Temat: dziwny objaw kontrolka CHECK
" />Podpinam sie do tematu ...

Witam serdecznie otóż problem polega na tym iż przy zapłonie świecą się wszystkie kontrolki natomiast przy uruchomieniu silnika gasną z wyjatkiem jednej a mianowicie samochodu z kluczem i świeci się ona z 2-3 minuty nastepnie gaśnie. Problem ten jest tak naprawde zauważalny tylko rano jak samochód po nocy ma zimny silnik nie ważne gdzie się przejade i jak wsiąde już 2gi raz do auta po jakiejkolwiek podróży ta kontrolka znika. Podpiołem auto pod kompa i za pomocą programu TECH2 udało mi się odczytać pewne błędy czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi coś więcej na ich temat Np. co naprawić, sprawdzić czy wymienić. Nie zauważyłem żadnego spadku mocy jednakże ta kontrolka powoduje u mnie niepokój. Powracając do kodów usterek oto one:

Są zapisane usterki!

U2103
( 7 ) <Nieznany błąd>

P0070 Nieaktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>

P0380 Nieaktywny
( B ) <Nieznany błąd>

Pytanie poza konkursem otóż pierwszy raz ma możliwość samodzielnego podłączenia do komputera tak więc czy powinienem skasować kody tych usterek ?
Mój samochód to OPEL ASTRA G 2,0 DTH (Y20DTH) rok produkcji 2003

Odnalazlem takie cus :

P0070 Temperatura powietrza otoczenia- duża wartość na wejściu B-16
P0070 Temperatura powietrza otoczenia- mała wartość na wejściu B-16

i
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28

oraz
U2103 Tryb CAN-BUS - brak łączności C-25

moze mi ktos to wytlumaczyc tak na polskie co to oznacza tzn co musze wymienic co zrobic etc... z góry dziekuje za pomoc
Źródło: graphiplus.home.pl/astra/viewtopic.php?t=2023


Temat: Sprawdź wyposażenie auta wg numeru nadwozia (VIN) od roku modelowego 1998 (wcześniejszych zazwyczaj się nie da)

Mogę prosić o odczytanie VIN-u W0L0ZCF6838061566
Dzięki i pozdrawiam


VIN: W0L0ZCF6838061566
REG: GWE08KV
Data produkcji: 20030203
Typ Silnika: Y22DTR
Numer Seryjny Silnika:17E86777
Typ Nadwozia F68
Kod GM*Drive: XXJS
Filtr Napędu: KIEROWNICA Z LEWEJ STRONY

Znaczenie VIN:
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
Z:Vectra
C:Vectra
F68:5 DRZWIOWY HATCHBACK
3:2003
8:Ellesmere Port
061566:SERIAL NUMBER


2J8 31F = KIEROWNICA,W RÓŻNYCH KOLORACH 4BU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU 80I = WNĘTRZE-CZARNY 80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY 80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ AE4 = DLA SIEDZEŃ SPORTOWYCH AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD BA9 = POJEMNIK ZIMNA BAI BD8 = WYPRASKA,ZESPÓŁ,DACH,W KOLORZE NADWOZIA BDU = ORNAMENTACJA,SPORT BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ C77 = WENTYLATOR,POWIETRZE WYMUSZONE CE4 = SPRYSKIWACZ REFLEKTORA CJ2 = STEROWANIE SYSTEMU KLIMATYZACJI CR6 = DLA POLSKI D09 = PODŁOKIETNIK,PRZEDNI,ŚRODKOWY D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA ELL = WYPRODUKOWANO W ELLESMERE PORT FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ FX8 = CAŁKOWITE PRZEŁOŻENIE 3.61 JL9 = ABS KG9 = ALTERNATOR,140A L50 = SILNIK TURBO-DIESEL Y22DTR LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ M38 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5-BIEGOWA,TYP F35 MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW N34 = KIEROWNICA,TRZY SZPRYCHY,SKÓRA,ZESP. NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA NT3 = EMISJA SPALIN,EEC 00 NW9 = STEROWANIE TRAKCJI OHB P2W = KOŁPAK,PRZECIWBŁOTNY,KOŁA,SPORTOWY PY3 = KOŁO,JEZDNE,STALOWE,61/2JX16 QFA = OPONY,215/55 R 16-93H QQ5 = DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH T67 = AKUMULATOR,70AH T6C = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,STANDARDOWA,WARIANT 1 T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE TR7 = POZIOMOWANIE REFLEKTORÓW,AUTOMATYCZNE TT6 = REFLEKTORY,KSENON U08 = UŻYWANY(-A,-E) Z KLAKSONEM WIELOTONALNYM U3F U55 U66 = GŁOŚNIKI,7 U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO UEC = WSKAŹNIK CZUJNIKA AUTOMATYCZNEJ RECYRKULACJI POWIETRZA UJ3 UY8 = RADIO,CDR 2005 VY7 = DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW,SKÓRA W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY W2N = LITERNICTWO,BOCZNE,USUNĄĆ W4Y W5T = TABLICZKA SILNIKA,USUNIĘTA W6D = WYKOŃCZENIE,TKANINA,SPORT,WARAINT 1 W7U = DLA WERSJI MODELU SPORT 2 W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA W9N = DLA POLSKI WD4 = IDENT.PUNKT EFEKTYWNY CON. XA3 = OPEL XA7 = OGRZEWANA DYSZA SPRYSKIWACZA SZYBY PRZEDNIEJ XB1 = DLA POLSKI XJ2 = OBNIŻONE PODWOZIE SPORTOWE Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG Z0C = DLA POLSKI Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=105140


Temat: Nie mogę odpalić po zatankowaniu - 2.0 DTI
Witam wszystkich po raz pierwszy :o

W piątek wieczorem zatankowałem do pełna (~30l - tania stacja Auchan) i bez problemów wróciłem do domu (~1 km). W sobotę rano miałem jechać do Łodzi. Niestety Viki nie odpaliła.
Przebieg 135 kkm, u mnie nic się nie działo (poza regenerację przekładni po pechowym skrzywieniu drążka kierowniczego prawego), a poprzedni właściciel nie miał problemów :).
Silnik 2.0 z oznaczeniem Y 20DTH o ile pamiętam - rocznik 2001, samochód stał na równym miejscu postojowym.
Po przekręceniu stacyjki wszystko wygląda normalnie, kontrolka silnika gaśnie tak jak zawsze. Auto kręci, ale nie odpala, przy 3 i 4 próbie wydawało się, że zaczyna łapać, ale na tym się skończyło.

Ponieważ podczas niedawnego montażu alarmu (z dodatkami) ostrzegano mnie przed możliwą szybką wymianą baterii, poczekałem do 9-tej na otwarcie sklepu, zmieniłem baterią i nic.
Zadzwoniłem do magików od alarmu, przyjechał człowiek, sprawdzili alarm i zdiagnozował, że to nie on, próbował jeszcze połączyć sie z komputerem auta, ale niestety nie mógł nawiązać połączenia (miał program Opla, ale na liście silników nie było Y20.., a nie sprawdzaliśmy Y22..), poprzeglądał bezpieczniki, przekaźniki i dał mi namiar na elektronika w trójmieście, który ze sprawą ma sobie poradzić (przypominam kontrolka silnika gaśnie jak zawsze)
W aucie z rana wkładałem radio po wieczornej naprawie, starałem się niczego nie ponaciągać (radio gra), spec od alarmu powiedział, że za radiem niczego ważnego do rozłączenia nie ma (poza klimą o ile pamiętam)


Przygotowując się do naprawy siedzę i od kilku godzin czytam o problemach unieruchamiających disle (głównie z pompą) i zastanawiam się co jeszcze może być przyczyną.

Próbowałem i spuściłem trochę paliwa, aby pozbyć się wody, niestety na zasady odczytu kodów trafiłem za późno i pewnie informację tę przekażą jutro do zaprzyjaźnionego warsztatu, przewody powrotne do wtryskiwaczy wyglądają na całe, nie mogłem sprawdzić czy paliwo jest podawane, ponieważ jednej ze śrub pokrywy imbusem nie mogę odkręcić.

Mam prośbę o pomóc w diagnozie, a właściwie w sporządzeniu/uzupełnieniu listy pozycji, które mechanicy w warsztacie sprawdzą:

1. Czy paliwo jest wtryskiwane?
1.1 wymiana filtra paliwa (ostatni ~10 kkm temu) + powietrza (dla zasady)
1.2 odpowietrzenie/odwodnienie układu
2. Odczytanie kody błędu (pewnie to na początku)
3. Sprawdzenie przewodów gumowych powrotu paliwa z wtryskiwaczy (ponownie)

i ...


Proszę o pomoc w uzupełnieniu listy punktów do kontroli.


Jeżeli Ktoś z trójmiasta/okolic miał takie problemy (w tym z pompą) to poproszę o namiar na kompetentne serwisy/mechaników (poza ASO Opla), zakłady zajmujące się regeneracją.
Ale mimo wszystko mam nadzieją, że to filtr (podła jakość zatankowanej partii paliwa na stacji Auchan, na której tankuję właściwie zawsze)

Dziękuję za pomoc, a o rezultatach napiszę.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=24804